X
تبلیغات
بررسی کیفیت2

بررسی کیفیت2

پاورپوینت نیروی کار فناوری اطلاعات

پاورپوینت نیروی کار فناوری اطلاعات

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • پاورپوینت نیروی کار فناوری اطلاعات
    پاورپوینت نیروی کار فناوری اطلاعاتدسته: کامپیوتر و IT
    بازدید: 3 بار
    فرمت فایل: ppt
    حجم فایل: 198 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 31

    فناوری اطلاعات نیروی کار فناوری اطلاعات تحلیلگران سیستم برنامه نویسان کامپیوتر معیار شناسایی نیروی کار فناوری اطلاعات

    قیمت فایل فقط 6,000 تومان

    خرید

    نیروی کار فناوری اطلاعات

    مقدمه

    نیروی کار فناوری اطلاعات کیست ؟

    جوامع اطلاعاتی مبتنی بر عنصر دانایی و دانش هستند لذا نیروی انسانی به عنوان سرچشمه مغز افزاری ، مهم ترین رکن جنین جوامعی محسوب می شود. ورود موفق به عصر اطلاعات لازمه آشنایی و استفاده صحیح از فناوری اطلاعات می باشد و آن نیز بدون توجه به تدارکم زیر ساخت انسانی مناسب امری محال محسوب می گردد. بنابراین ضروری است تا کشورها برای نیل به اهداف خود در کنار منابع فیزیکی و مالی به نیروی کار مورد نیاز درعرصه فناوری اطلاعات نیز توجه نمایند. همچنان که قبلاً نیز بیان گردید فناوری اطلاعات موجب تحولات شغلی در جامعه  خواهد شد به گونه ای که برخی از مشاغل حذف و فرصت های شغلی جدید ایجاد می شود. بی گمان اجرای موفق چنین مشاغلی از عهده افرادی بر می آید که از دانش و مهارت های لازم در زمینه فناوری اطلاعات برخوردار باشند. چنین شاغلین به عنوان نیروی کار فناوری اطلاعات یا کارگران اطلاعاتی شناخته می شوند. اما :

    تعریف دقیق کارگر اطلاعاتی چیست ؟ نیروی کار فناوری اطلاعات از چه ویژگی هایی برخوردار است ؟ مشاغل مرتبط با فناوری اطلاعات چه مشاغلی هستند و چگونه طبقه بندی می شوند ؟

    پاسخ به این گونه سوالات مقدمه هر گونه برنامه ریزی و توسعه نیروی انسانی در حوزه فناوری اطلاعات است . تعاریف مختلفی از نیروی کار فناوری اطلاعات وجود دارد که ذیلا برخی از آنها ارائه می گردد.

    تعریف اول : « پورات » کارگران اطلاعاتی را به صورت ذیل تعریف می کند :

    « کارگران اطلاعاتی فقط کسانی نیستند که با ماشین ها و فناوری های اطلاعاتی کار می کنند بلکه همه کسانی هستند که در امر تولید ، توزیع ، هماهنگی و پردازش دانش فعالیت دارند » .

    همانطور که ملاحظه می شود این تعریف بسیار گسترده بوده و شامل بسیاری از مشاغل از جمله: روان پزشکان ، معماران و فروشندگان نیز خواهد بود.

    تعریف دوم : انجمن فناوری اطلاعات آمریکا زمینه های کاری IT را در محدوده مطالعه ، طراحی ، توسعه ، پیاده سازی ، مدیریت و پشتیبانی از سیستم های مبتنی بر کامپیوتر تعریف می کند.

    تعریف سوم : کمیته دولتی فناوری اطلاعات ایالت ویرجینیا در آمریکا تعریف ذیل را ارائه می کند.

    « یک شغل IT در رابطه با ایجاد، ذخیره سازی ، تبادل و یا استفاده از اطلاعات به کمک ادوات فناوری بوده و به صورت مشخص مشاغلی را در بر می گیرد که نیازمند طراحی و توسعه نرم افزار و سیستم های سخت افزاری ، پشتیبانی فنی کامپیوتر و سیستم های جانبی ، تولید و مدیریت سیستم های شبکه ای و پایگاه های اطلاعاتی است » .

    تعریف چهارم : وزارت تجارت آمریکا ، که چندین گزارش مختلف را در رابطه با نیروی کار IT  ارائه کرده است دو تعریف مستقل را برای نیروی کار اصلی IT و مشاغل مرتبط با IT مطرح می کند که ذیلا آمده است :

    نیروی کار اصلی فناوری اطلاعات

    نیروی کار اصلی اطلاعات به مشاغلی باز می گردد که در توسعه فناوری اطلاعات مهم وبده و در مرکز تنگناها یا کمبودهای مهارتی IT قرار دارند و شامل چهار حرفه : دانشمندان کامپیوتر ، مهندسین کامپیوتر ، تحلیلگران سیستم و برنامه نویسان کامپیوتر هستند.توصیفی از این حرف ذیلا آمده است :

    و......................

    فایل پاورپوینت 31 اسلاید

    قیمت فایل فقط 6,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : فناوری اطلاعات , تحلیلگران سیستم , برنامه نویسان کامپیوتر , معیار شناسایی نیروی کار فناوری اطلاعات


برچسب‌ها: پاورپوینت,نیروی,کار,فناوری,اطلاعات,
+ نوشته شده در پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ساعت ۱۲:۵۲ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

دانلود پاورپوینت کالایی شدن دانشگاه و بازاریابی معناگرا

دانلود پاورپوینت کالایی شدن دانشگاه و بازاریابی معناگرا

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • دانلود پاورپوینت کالایی شدن دانشگاه و بازاریابی معناگرا
    دانلود پاورپوینت کالایی شدن دانشگاه و بازاریابی معناگرادسته: علوم اجتماعی
    بازدید: 3 بار
    فرمت فایل: ppt
    حجم فایل: 284 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 21

    فایل پاورپوینت با موضوع کالایی شدن دانشگاه و بازاریابی معناگرا در حجم 21 اسلاید قابل ویرایش

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    چکیده محتوای فایل:

    کالایی شـدن دانشگاه
    (با مصادیق: استاد-دانشجو)
    و
    بازاریابی معناگـرا

    عناوین بحث

    سوالات اساسی:

    1- کالایی شدن چیست؟

    2- کالایی شدن دانشگاه چیست؟

    3- بازاریابی چیست؟

    4- بازاریابی معناگرا چیست؟

    5- معناگرایی چیست؟

    6- چه ارتباطی بین کالایی شدن دانشگاه با بازاریابی معناگرا وجود دارد؟

    مقدمه

    اهمیت یک موضوع قبل از آنکه متأثر از مولفه‌های نظری باشد، نوعاً دغدغه‌های محقق می‌باشد.

    از آنجایی که مدرک‌گرایی در حال به اوج رسیدن می‌باشد

    و گرایشات و احساسات بی‌هویتانه در افراد در حال افزایش می‌باشد

    و یأس و نومیدی در برخی دانشجویان و اساتید در حال ریشه دوانیدن می‌باشد

     دانشگاه و دانشجو و استاد  آنچه باید باشند، نیستند

    که در این مبحث، از آن، تعبیر به کالاگرایی می‌نماییم

    1- کالایی شدن/کالاگرایی

    مفهوم اول: تسلط یا حاکمیت محصول‌گرایی در فرآیند تدوین و تکمیل مکاتب بازاریابی

    به این مفهوم که صرفاً به ویژگی‌های کالا توجه شده و از منظر فروشنده به مشتری و محصول نگاه می‌گردد.

    مفهوم دوم: کالایی نگریستن دانشگاه

    به این مفهوم که ما دانشگاه را یک کالا می‌بینیم با مختصات و ویژگی‌هایی که در محصول است. (کالا= Product)

    مفهوم سوم: فقدان مزیت‌های مستتر در محصول برای ایجاد حق انتخاب در مشتری

    به این مفهوم که ما دانشگاه را یک بعنوان یک کالای فاقد مزیت‌های بیشتر دانسته و درنتیجه آن را نسبت به سایر محصولات ترجیح نمی‌دهیم.

    مفهوم چهارم: خود کالا انگاشتگی در افراد بوجود آمده است.

    به این مفهوم که دانشگاهیان خود را کالا می‌پندارند.

    گاهی دانشگاهیان، دانشگاه را کالا می‌پندارند... لیکن گاهی خود را کالا می‌پندارند.

    زمانی که خود را کالا پنداریم، بدنبال بسط هویت خود با افزودن کالا خواهیم بود.

    آفت این دیدگاه منجر به ایجاد مَتِریالیسم اخلاقی/رفتاری می‌شود، بگونه‌ای که افراد، دانشگاهیان، استادان و دانشجویان خودشان را به مثابه کالا دیده و هویت خود را با توجه به بسط مالکیت، بسط می‌دهند که باعث بوجود آمدن آثار منفی بسیاری در کارکردهای اجتماعی می‌شود.

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : دانلود پاورپوینت کالایی شدن دانشگاه و بازاریابی معناگرا , پاورپوینت کالایی شدن دانشگاه و بازاریابی معناگرا , کالایی شدن دانشگاه و بازاریابی معناگرا , کالایی شدن دانشگاه , بازاریابی معناگرا


برچسب‌ها: دانلود,پاورپوینت,کالایی,شدن,دانشگاه,و,بازاریابی,معناگرا,
+ نوشته شده در پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ساعت ۱۲:۴۱ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

پاورپوینت کنسول در ساختمان

مرجع فایلهای آموزشی | پاورپوینت کنسول در ساختمان

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • مرجع فایلهای آموزشی | پاورپوینت کنسول در ساختمان

    پاورپوینت کنسول در ساختمان



    نام محصول : پاورپوینت کنسول در ساختمان

    دسته : پاورپوینت – powerpoint
    بازدید: 1 بار
    فرمت فایل: ppt
    حجم فایل: 12552 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 16

    توضیحات کوتاه:
    پل طره‌ای یا پل کنسولی (به انگلیسی) Cantilever Bridge، نوعی پل است که با استفاده از طره ساخته شده‌است طره، به سازه‌هایی گفته می‌شود که به صورت افقی در فضا ساخته شده‌اند و تنها در یک انتها دارای تکیه‌گاه هستند برای ساخت پل‌های عابر پیاده، طره‌ها ممکن است به صورت تیرهای ساده نیز ساخته شوند؛ اما در طراحی

    توضیحات کامل:

    —ضوابط بالکن هاوحیاط خلوت ها —

    بالکن ها: —

    احداث پیش آمدگی و بالکن در گذرهای کمتر از 12 متر ممنوع است. —

    در خیابان های 12 تا 20 متری: با عرض 80 سانتی متر

    در خیابان های با عرض بیشتر از 20 متر: با عرض 120 سانتی متر

    ارتفاع پیش آمدگی نسبت به کف پیاده رو: حداقل 3 متر —

    پیش آمدگی روی پخ دو گذر در محدوده سند مالکیت: حداکثر 5/1 متر عمود بر پخ(با رعایت حداقل 5/3متر ارتفاع) —


    تضمین خرید

برچسب‌ها: پاورپوینت,کنسول,در,ساختمان,
+ نوشته شده در دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۶ساعت ۲۰:۱۰ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

پاورپوینت پیش فرضهایی درباره ماهیت علوم اجتماعی

پاورپوینت پیش فرضهایی درباره ماهیت علوم اجتماعی

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • پاورپوینت پیش فرضهایی درباره ماهیت علوم اجتماعی

    پاورپوینت پیش فرضهایی درباره ماهیت علوم اجتماعیدسته: پاورپوینت
    بازدید: ۲ بار
    فرمت فایل: ppt
    حجم فایل: ۴۰ کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: ۱۳۲

    دانلود پاورپوینت پیش فرضهایی درباره ماهیت علوم اجتماعی
    بررسی پیش فرضهایی درباره ماهیت علوم اجتماعی
    پاورپوینت جامع و کامل پیش فرضهایی درباره ماهیت علوم اجتماعی
    کاملترین پاورپوینت پیش فرضهایی درباره ماهیت علوم اجتماعی
    پکیج پاورپوینت پیش فرضهایی درباره ماهیت علوم اجتماعی
    مقاله پیش فرضهایی درباره ماهیت علوم اجتماعی
    تحقیق پیش فرضهایی درباره ماهیت

    قیمت فایل فقط ۱۶,۰۰۰ تومان

    خرید

    نوع فایل: پاورپوینت (قابل ویرایش)

     قسمتی از متن پاورپوینت :

    تعداد اسلاید : ۱۳۲ صفحه

    پیش فرضهایی دربارة ماهیت علوم اجتماعی

    ادعای محوری : ” تمامی نظریه های سازمان برفلسفه ای از علم و نظریه ای از جامعه مبتنی است.“ پیش فرضهای فلسفی که رهیافتهای مختلف علوم اجتماعی در آن بحث می شوند؛ یا به عبارت دیگر علوم اجتماعی را براساس چهار مجموعه از پیش فرضها می توان مفهوم سازی کرد: ۱٫ پیش فرضهای مربوط به هستی شناسی Epistemology 2. پیش فرضهای مربوط به معرفت شناسی ۳٫ پیش فرضهای مربوط به ماهیت انسان ۴٫ پیش فرضهای مربوط به روش شناسی Methodology تمام دانشمندان اجتماعی با توجه به پیش فرضهای صریح یا ضمنی دربارة ماهیت جهان اجتماعی و شیوة تحقیق در آن وارد بحث و گفتگو در موضوعات خود می شوند. دسته اول پیش فرضها دارای ماهیتی هستی شناسی بوده و به بررسی جوهرة پدیده ای می پردازد که محقق در صدد تحقیق دربارة آن است. برای مثال , دانشمندان جامعه شناس با این پرسش هستی شناسی اساسی مواجهند که آیا ” واقعیت“ مورد بررسی چیزی خارج از فرد بوده و از بیرون خود را بر ذهن فرد تحمیل می کندیا اینکه واقعیت محصول ذهن اوست؛ آیا” واقعیت “ دارای ماهیتی ” عینی “ است یا محصول شناخت فرد است؟ آیا ” واقعیت “ چیزی است که در جهان که ” وجود خارجی آن “ مسلم است یا اینکه ساخته و پرداختة ذهن آدمی است؟ دسته دوم پیش فرضها که با نوع اول نیز مرتبط است دارای ماهیت ” معرفت شناسی “ است. وبا زمینه های دانش و اینکه چگونه انسان می تواند به درک جهان پرداخته و حاصل آن را به صورت دانش به همنوعان خود منتقل کند مربوط می شود. این پیش فرضها در بردارندة فکرهایی است. برای مثال : به چه اشکالی از دانش می توان دست یافت. انسان چگونه می تواند ”صحیح“ را از ”غلط“ تمیز دهد؟ در واقع , این تقسیم دو گانه صحیح و غلط خود موضع معرفت شناشی خاصی را پیش فرض قرار می دهد. و مبتنی بر دیدگاهی دربارة ماهیت خود دانش است. به مانند اینکه: آیا امکان دارد ماهیت دانش را به عنوان چیزی خشک Hard واقعی و قابل انتقال در شکل ملموس تعریف و بحث کرد , یا اینکه دانش دارای ماهیتی نرمتر , ذهنی , معنوی یا حتی فوق طبیعی است. وبر تجربه و بینش هایی که دارای ماهیت منحصر به فرد و اساساً شخصی است مبتنی می باشد. پیش فرضهای ” معرفت شناسی “ در مواردی که ذکر شد دو موضع افراطی را دربارة دانش مشخص می کند که عبارتند از اینکه: آیا دانش چیزی قابل تحصیل است؟یا دانش چیزی است که باید شخصاً آنرا تجربه نمود. دسته سوم پیش فرضها که با پیش فرضهای هستی شناسی و معرفت شناسی مرتبط است. اما از نظر مفهوم از آنها جداست پیش فرضهایی هستند که با ماهیت انسانی و به ویژه , با رابطة میان انسانها و محیط زیست آنها مربوط می شود. آشکار است که کل علوم انسانی باید بر این دسته از پیش فرضها مبتنی باشند زیرا اصولاً زندگی انسان موضوع و هدف این گونه علوم است. بنابراین , می توان دیدگاههایی را در علوم اجتماعی مشخص کرد که مستلزم آن است که انسانها به شیوه مکانیکی و جبری در برابر موقعیتهایی که در جهان خارج با آنها مواجه می شوند واکنش نشان دهند. براساس این دیدگاه , موجودات انسانی و تجربیات آنان محصول محیط است. انسانها و تجربیاتشان از طریق شرایط خارجی خود شرطی می شوند. در برابر این دیدگاه افراطی، دیدگاه دیگری وجود دارد که نقش خلاق تری را به انسان نسبت می دهد. و در آن ” اختیار و اراده“Free will نقش محوری را به خود اختصاص می دهد. وانسان به عنوان خالق محیط خود مطرح می گردد و نقش کنترل کننده دارد و نه کنترل شونده. در این دو دیدگاه افراطی که رابطه‌انسان و محیطش را بررسی می کند مناقشه های فلسفی زیادی بین طرفدران جبرگرائی
    Determinsim از یک سو و دیدگاه اختیارگرایی Voluntarism از طرف دیگر , مشاهده می شود. چنانکه بعداً خواهیم دید : پیش فرضهای بسیاری از دانشمندان اجتماعی در فاصلة میان این دو قرار می گیرد. پیش فرضهای سه گانه ای که در فوق به آنها اشاره شد رابطه ای مستقیم با پیدایش دستة چهارمی از …


    توجه: متن بالا فقط قسمت کوچکی از محتوای فایل پاورپوینت بوده و بدون ظاهر گرافیکی می باشد و پس از دانلود، فایل کامل آنرا با تمامی اسلایدهای آن دریافت می کنید.

    قیمت فایل فقط ۱۶,۰۰۰ تومان

    خرید

    برچسب ها : دانلود پاورپوینت پیش فرضهایی درباره ماهیت علوم اجتماعی , بررسی پیش فرضهایی درباره ماهیت علوم اجتماعی , پاورپوینت جامع و کامل پیش فرضهایی درباره ماهیت علوم اجتماعی , کاملترین پاورپوینت پیش فرضهایی درباره ماهیت علوم اجتماعی , پکیج پاورپوینت پیش فرضهایی درباره ماهیت علوم اجتماعی , مقاله پیش فرضهایی درباره ماهیت علوم اجتماعی , تحقیق پیش فرضهایی درباره ماهیت

    Let’s

    آخرین محصولات فروشگاه فایل نگارا


برچسب‌ها: پاورپوینت,پیش,فرضهایی,درباره,ماهیت,علوم,اجتماعی,
+ نوشته شده در جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ساعت ۱۹:۱۵ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

مدلهای مدیریت دانش و بررسی نقش عوامل مختلف در الگوهای آن

مدلهای مدیریت دانش و بررسی نقش عوامل مختلف در الگوهای آن

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • مدلهای مدیریت دانش و بررسی نقش عوامل مختلف در الگوهای آن

    مدلهای مدیریت دانش و بررسی نقش عوامل مختلف در الگوهای آن
    دسته: مدیریت
    بازدید: ۱ بار

    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: ۳۸۱ کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: ۱۵۳

    هدف از این پایان نامه بررسی جامع و کامل مدلها و زیرساختهای مدیریت دانش و مبانی زیرساخت آن در قالب ۱۵۳ صفحه ورد می باشد

    قیمت فایل فقط ۴۹,۰۰۰ تومان

    خرید


    دانلود پایان نامه رشته مدیریت

    بررسی مدلها و زیرساختهای مدیریت دانش و مبانی زیرساخت آن

    زیرساخت‌های مدیریت دانش

    در مقالات و نوشته ­های مدیریت دانش به طیف وسیعی از عوامل که می­توانند بر موفقیت اقدامات مدیریت دانش تأثیر بگذارند، اشاره شده ­است. محققین و دانشگاهیان هر یک دیدگاه متفاوتی در خصوص مدیریت دانش اتخاذ کرده و گستره­ای از راه­حل­های فناوری تا مجموعه­ای از دستورات عملی را در نظر گرفته­اند. با این حال هنوز یک چارچوب استاندارد جهانی که جامع و مانع باشد، برای مدیریت دانش وضع نشده ­است (وبر و همکاران، ۲۰۰۲؛ رابینز تین مونتانا و همکاران، ۲۰۰۱؛ مایر و ریموز، ۲۰۰۳؛ بک‌من، ۱۹۹۸[۱]).

    داونپورت (۱۹۹۸) مؤلفه ­های اساسی تشکیل­ دهنده­ ی مدیریت دانش را عوامل فرهنگی، فرایند عمل، سیاست و فناوری می­داند (چانگ منگ یو، ۲۰۰۵). در جای دیگر، وی عوامل مؤثر در مدیریت دانش را شامل پشتیبانی مدیران و تصمیم­گیران کلان، وجود استراتژی دانش­محور در سازمان، ایجاد و توسعه­ ی فرهنگ دانش­ محوری، ایجاد و توسعه زیرساخت­های فناوری و استفاده از راهبرد مدیریت دانش دانسته­ است. هول­سایل و جاش(۲۰۰۰) عوامل مؤثر در مدیریت دانش را شامل فرهنگ، مدیریت، فناوری، سازگاری سازمانی، انگیزه کارمندان و عوامل بیرونی دانسته­اند. در مطالعه دیگر که توسط آنان در سال ۱۹۹۷ انجام گرفت. آنان عوامل مؤثر در مدیریت دانش را در سه دسته طبقه­بندی کردند: مدیریت، عوامل محیطی و عوامل مربوط به منابع اعم از منابع انسانی و مادی.

    در اکثر الگوهای مدیریت دانش، به نقش سه عامل فرهنگ سازمانی، عوامل فنی و مدیریت اشاره شده ­است که به دلیل اهمیت آنها، در این پژوهش به نقش این عوامل در مدیریت دانش پرداخته می­شود.


    [۱]. Weber Et Al, Rabinz  Tin Montana Et Al, Maier&Rimuz, Backman

    الزامات مدیریت دانش، سازوکاری است که سازمان از طریق آن دانش را مدیریت می کند و افراد در بخش های متفاوت آن، دانش خود را از طریق این زیرساخت تسهیم می کنند، به طوری که اعضا بتوانند از آن دانش به طور کاملاً اثربخش استفاده کنند. این زیرساخت باعث می شود، فرآیندهای ضروری دانش با حداکثر کارآیی صورت گیرند، از فناوری ها اعم از سخت افزار و نرم افزار کارآمدتر استفاده شود و خلق، تسهیم و به  کارگیری دانش انجام پذیرد. هدف اصلی این زیرساخت، چیزی جز جریان دادن دانش در رگ-های فرآیندهای کاری سازمان نیست. الزامات مدیریت دانش شامل الزامات فرهنگی، الزامات فرایندهای دانشی و الزامات فناوری اطلاعات می باشد.

     یک زیرساخت قوی دانش بر اساس مبانی قوی ایجاد می شود و این مبانی به استفاده کامل از دانش می انجامد. در این میان، مدیریت دانش بر افراد و تعاملات آنها تمرکز دارد. خلق و تسهیم دانش، حاصل تعاملات انسان ها در حین کار است، لذا در مدیریت دانش ابتدا باید افراد را به اطلاعات مرتبط کرد. این ارتباط شامل فرایندها و تشویق لازم است؛ نه صرفاً برای ایجاد اعتماد و استفاده از اطلاعات موجود، بلکه به دنبال آن، برای سهیم شدن در منبع جهانی اطلاعات. سپس افراد باید با هم مرتبط شوند. آنها باید قادر به یافتن یکدیگر بوده و در مورد درخواست و دریافت کمک و انتشار تجاربشان راحت باشند. این کار به آنان این احساس را می دهد که خود را همواره در تحقق اهداف استراتژیک سازمان سهیم ببینند. 

    مدیریت دانش را نباید با مدیریت داده ها اشتباه کرد. مدیریت داده ها بر فرآیند و فناوری تمرکز دارد، در حالی که ارکان مدیریت دانش، افراد و توانایی جمعی آنان برای تشریک مساعی سریع و اثربخش است. بدون مدیریت داده ها، مدیریت دانش موفق نخواهد بود. پیوند دادن این دو، نیازمند تعهد به فرهنگ تسهیم دانش است. سازمان برای رسیدن به این منظور چاره ای جز سرمایه گذاری و تعهد به ایجاد فرهنگ مطلوب سازمانی ندارد.

    بدون آنکه افراد نسبت به دانش تعهد داشته باشند و فعالیت های فعلی دانش را بپذیرند، زیرساخت دانش موفق نخواهد بود. همچنین، بدون داشتن یک زیرساخت فناوری که به اندازه کافی برای پشتیبانی فعالیت های دانش قوی باشد، زیرساخت  دانش عمل نمی کند و تا زمانی که فرآیندهای مبتنی بر دانش نباشند نیز، مدیریت دانش دارای زیرساخت مناسبی برای عمل نخواهد بود(سیوان ، ۲۰۰۰). استعاره انتقال علم از بازو به مغز و تبدیل اطلاعات به دانش و نهایتاً به کار یا خروجی مشخص دارای ارزش افزوده، حاکی از آن است که تنوع، خلاقیت، نوآوری و دانش محور شدن سازمان ها، انتخابی اجتناب ناپذیر برای سازمان های قرن بیست ویکم خواهد بود(میشل و رایس ، ۲۰۰۷). 

    همان گونه که بیان شد مبانی زیر ساخت مدیریت دانش شامل نظام فناوری اطلاعات، فرایندهای دانش و فرهنگ سازمانی می باشد که این مبانی منجر به استفاده کامل از دانش می گردند. این تحقیق نیز با مفروض داشتن این سه عامل در پی تبیین و سنجش وضعیت هر یک از این عوامل در سازمان های مورد مطالعه جهت استقرار مدیریت دانایی و نیز رتبه بندی آنها به منظور توجه و تقویت عوامل ضعیف تر می باشد.

    فهرست مطالب

    ۲-۱-مقدمه۱۰

    ۲-۲- مدیریت دانش۱۰

    ۲-۳- مبانی تئوریک مدیریت دانش۱۱

    ۲-۳-۱- دانش چیست؟۱۱

    ۲-۳-۲-روابط داده، اطلاعات و دانش۱۵

    ۲-۳-۳- عناصر دانش۱۶

    ۲-۳-۴- ویژگی های دانش۱۹

    ۲-۳-۵-انواع دانش۲۲

    ۲-۳-۵-۱- انواع دانش از نظر نوناکا۲۲

    ۲-۳-۵-۲-انواع دانش از نظر جورنا۲۳

    ۲-۳-۵-۳-انواع دانش از نظر ماشلوپ۲۴

    ۲-۳-۵-۴- طبقه بندی بلاکلر از دانش۲۵

    ۲-۳-۵-۵- طبقه بندی لیدنر و علوی از دانش۲۶

    ۲-۴-مدیریت دانش چیست؟۲۶

    ۲-۴-۱-انتقادات وارد بر مدیریت دانش۲۷

    ۲-۴-۲- تاریخچه و علل پیدایش مدیریت دانش۲۹

    ۲-۴-۳- تکامل مدیریت دانش۳۱

    ۲-۴-۴- ظهور مدیریت دانش۳۲

    ۲-۴-۵-فرآیند تکامل مدیریت دانش۳۳

    ۲-۴-۶-چرخه مدیریت دانش۳۷

    ۲-۴-۶-۱-تولید دانش۳۷

    ۲-۴-۶-۲-جمع‏آوری دانش۴۲

    ۲-۴-۶-۳- الگوبرداری۴۴

    ۲-۴-۶-۴- دسته‏بندی دانش۴۶

    ۲-۴-۶-۵- ذخیره دانش۴۶

    ۲-۴-۶-۶- انتشار دانش۵۰

    ۲-۴-۶-۷- بکارگیری دانش۵۴

    ۲-۴-۶-۸- یکپارچگی دانش۵۴

    ۲-۵- مدل‌های مدیریت دانش۵۵

    ۲-۵-۱- مدل عمومی دانش در سازمان۵۵

    ۲-۵-۲- مدل نوناکا۵۷

    ۲-۵-۳- مدل شش بعدی مدیریت دانش۵۹

    ۲-۵-۴- مدل رن جانستون۶۱

    ۲-۵-۵- مدل ادل و گراسیون۶۲

    ۲-۵-۶- مدل استیوهالس۶۴

    ۲-۵-۷- مدل ایجاد و کاربرد دانش ویگ۶۵

    ۲-۵-۸-مدل دانش شناسی سازمانی وان کروگ و روس (۱۹۹۵)۷۰

    ۲-۵-۹- مدل مدیریت دانش چوو۷۰

    ۲-۵-۱۰-مدل مدیریت دانش بویست۷۳

    ۲-۵-۱۱- چهارچوب مدیریت دانش پرابست۷۵

    ۲-۶- زیرساخت‌های مدیریت دانش۷۷

    ۲-۶-۱-عامل فنی (فناوری اطلاعات)۷۸

    ۲-۶-۲- عامل فرهنگ سازمانی۸۰

    ۲-۶-۳- حمایت مدیریت۸۲

    ۲-۶-۴-حس تعلق سازمانی۸۳

    ۲-۶-۵- مشارکت در تصمیم گیری۸۳

    ۲-۶-۶- عامل مدیریتی۸۳

    ۲-۶-۷- فناوری‌های مدیریت دانش۸۴

    ۲-۶-۸- مدیریت محتوا۸۵

    ۲-۶-۹- طبقه بندی دانش۸۷

    ۲-۶-۱۰- گروه افزار۸۷

    ۲-۶-۱۱- گروه های تسهیم تجربه آن لاین۸۹

    ۲-۶-۱۲- پورتال های سازمانی۹۰

    ۲-۶-۱۳- تحلیل و طراحی شبکه اجتماعی(اس. ان. ای)۹۲

    ۲-۶-۱۴- یادگیری الکترونیک۹۳

    ۲-۶-۱۵- داستان گویی و حکایات۹۴

    ۲-۶-۱۶- ابزارهای بی سیم برای انتقال دانش۹۴

    ۲-۶-۱۷- سیستمهای مدیریت نوآوری و ایده۹۵

    ۲-۶-۱۸- ترکیب ابزارها و فناوری های مدیریت دانش۹۶

    ۲-۶-۱۸- سیستم‌های خبره۹۸

    ۲-۷- مبانی زیر ساخت مدیریت دانش۹۹

    ۲-۷-۱- فرهنگ سازمانی۱۰۰

    ۲-۷-۱-۱-حمایت مدیریت 102

    2-7-1-2-حس تعلق سازمانی 102

    2-7-1-3-مشارکت در تصمیم گیری۱۰۲ 

    2-7-2-فرآیندهای دانش 103

    2-7-2-1-پردازش دانش 103

    2-7-2-2- انتقال دانش۱۰۴

    ۲-۷-۲-۳- تسهیم دانش۱۰۴

    ۲-۷-۳- نظام فناوری اطلاعات 105

    2-7-3-1- سیستمهای اطلاعاتی  106

    2-7-3-2-مدیریت فناوری اطلاعات 106

    2-7-3-3-فرآیندهای کسب اطلاعات 107

    2-8- پیشینه پژوهش۱۰۷

    ۲-۹- جمع بندی۱۰۹

    منابع و ماخذ

    فهرست جدول‌ها

    جدول ۲-۱: کاربرد انواع مختلف دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ۲۴

    جدول ۲-۲: نخستین تلاش ها در راستای مدیریت دانش۲۹

    جدول ۲-۳ : مدل مدیریت دانش با توجه ساختار کار (جانستون، ۲۰۰۰)۶۱

    جدول ۲-۴: مدل مدیریت دانش ویگ- سطوح درونی‌سازی (ویگ، ۱۹۹۳)۶۶

    جدول ۲-۵: ماتریس مدیریت دانش (ویگ، ۱۹۹۳)۶۸

    جدول ۲-۶: مدل دانش بویست (۱۹۸۷)۷۵

    جدول ۲-۷: اهداف و نیازمندی‌های پورتال دانش سازمانی۹۱

    جدول ۲-۸: طبقه‌بندی ابزارهای فناوری اطلاعات بر مبنای زمان و مکان همکاری افراد (رائو، ۲۰۰۵)۹۶

    جدول ۲-۹: ابزارهای فناوری اطلاعات برای فرآیندهای مدیریت دانش (رائو، ۲۰۰۵)۹۷

    جدول ۲-۱۰: ابزارهای فناوری اطلاعات در مدل مارپیچ دانش (نوناکا و تاگوچی، ۲۰۰۱)۹۸

    فهرست شکل‌ها 

    شکل ۲-۱: سلسله مراتب دانش۱۲

    شکل ۲-۲: چرخه مدیریت دانش۳۷

    شکل ۲-۳: چرخه تولید دانش۳۹

    شکل ۲-۴: مدل عمومی دانش در سازمان۵۶

    شکل ۲-۵: چارچوب مفهومی فرایندهای ایجاد دانش۵۸

    شکل ۲-۶: مدل شش بعدی مدیریت دانش (تومی و پری، ۲۰۰۱)۵۹

    شکل ۲-۷: سلسله مراتب اشکال دانش (ویگ، ۱۹۹۳)۶۹

    شکل ۲-۸: مروری بر مدل مدیریت دانش چوو (۱۹۹۸)۷۳

    شکل ۲-۹: مدل مدیریت دانش (بویست، ۱۹۹۸)۷۴

    شکل  2-10: چهارچوب مدیریت دانش با محوریت اجزای اصلی تشکیل‌دهنده (پرابست و همکاران، ۲۰۰۰)۷۷

    شکل ۲-۱۱: مبانی زیر ساخت مدیریت دانش(sivan, 2000)100

    قیمت فایل فقط ۴۹,۰۰۰ تومان

    خرید

    برچسب ها : مدلهای مدیریت دانش و بررسی نقش عوامل مختلف در الگوهای آن , مدلهای مدیریت دانش , زیرساختهای مدیریت دانش , مبانی زیرساخت مدیریت دانش , مولفه های زیر ساختی مدیریت دانش , عوامل مؤثر در مدیریت دانش , پایان نامه مدیریت دانش , پایان نامه مدلهای مدیریت دانش , پایان نامه زیرساختهای مدیریت دانش , الگوهای مدیریت دانش

    Let’s

    آخرین محصولات فروشگاه فایل


برچسب‌ها: مدلهای,مدیریت,دانش,و,بررسی,نقش,عوامل,مختلف,در,الگوهای,آن,
+ نوشته شده در جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ساعت ۱۹:۰۶ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

بررسی انتخاب شیوه های حمل و نقلی فعال در سفرهای تحصیلی شهر تهران

بررسی انتخاب شیوه های حمل و نقلی فعال در سفرهای تحصیلی شهر تهران

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 


برچسب‌ها: بررسی,انتخاب,شیوه,های,حمل,و,نقلی,فعال,در,سفرهای,تحصیلی,شهر,تهران,
+ نوشته شده در جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ساعت ۱۸:۵۳ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

انتخاب نوع بهینه ی تقاطع غیر همسطح در شبکه های درونشهری

انتخاب نوع بهینه ی تقاطع غیر همسطح در شبکه های درونشهری

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 


برچسب‌ها: انتخاب,نوع,بهینه,ی,تقاطع,غیر,همسطح,در,شبکه,های,درونشهری,
+ نوشته شده در جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ساعت ۱۸:۴۴ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

خلاصه ای از برنامه ریزی استراتژیك و مدل برایسون

خلاصه ای از برنامه ریزی استراتژیك و مدل برایسون

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 


برچسب‌ها: خلاصه,ای,از,برنامه,ریزی,استراتژیك,و,مدل,برایسون,
+ نوشته شده در جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ساعت ۱۸:۳۳ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

مبانی نظری و بیشینه تحقیق سلامت روانی بین سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل

مبانی نظری و بیشینه تحقیق سلامت روانی بین سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • مبانی نظری و بیشینه تحقیق سلامت روانی بین سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل
    مبانی نظری و بیشینه تحقیق سلامت روانی بین سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل دسته: فایلهای با ارزش سایر رشته ها
    بازدید: 211 بار
    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 56 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 33

    مبانی نظری و بیشینه تحقیق سلامت روانی ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل به صورت فایل ورد قابل ویرایش در 33 صفحه

    قیمت فایل فقط 15,000 تومان

    خرید

    مفهوم سلامت روان شناختی یا سلامت روان

    سازمان بهداشت جهانیسلامت را به صورت بهزیستی کامل فیزیکی – روانی و اجتماعی تعریف می کند. نه صرف فقدان بیماری و ناراحتی. سلامت در دیدگاهی کلی نگر از جنبه های روانی – اجتماعی و فیزیکی مورد توجه قرار می گیرد. رابطه آن با محیط نیز در نظر قرار می گیرد. سلامت روان شناختی نیز تعریفی است که دانشمندان روان شناختی و علوم اجتماعی و رفتاری در مورد کارآمدی و عملکرد روان شناختی متناسب انسان ارائه کرده اند. مفهوم سلامت و بیماری روانی در طول زمان تغییرات و دگرگونی های زیادی داشته اند. ارسطو در کتاب اخلاق می گوید: هر انسان به اندازه ای سالم است که توانسته کنشهای بشری را در خود توسعه دهد. از آنجا که بشر بالاترین عملکرد هوش را دارد پس بهترین زندگی، زندگی خردمندانه است و سلامت روانی یعنی نوعی زندگی که استدلال بر آن کاملا حکومت کند. مفهوم طبیعت گرایانه سلامت روانی توسط ارسطو، در قرون وسطی نادیده گرفته شد


    قیمت فایل فقط 15,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : مبانی نظری و بیشینه تحقیق سلامت روانی , مبانی نظری و بیشینه تحقیق سلامت روانی ساکن خانه سالمندان , سلامت روانی


برچسب‌ها: مبانی,نظری,و,بیشینه,تحقیق,سلامت,روانی,بین,سالمندان,ساکن,خانه,سالمندان,و,سالمندان,ساکن,در,منزل,
+ نوشته شده در جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۶ساعت ۱۸:۲۳ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

پاورپوینت بررسی استاندارد حسابداری شماره 24، گزارشگری مالی واحدهای تجاری در مرحله قبل از بهره برداری

پاورپوینت بررسی استاندارد حسابداری شماره 24، گزارشگری مالی واحدهای تجاری در مرحله قبل از بهره برداری

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • پاورپوینت بررسی استاندارد حسابداری شماره 24، گزارشگری مالی واحدهای تجاری در مرحله قبل از بهره برداری

    دید کلی :

    پاورپوینت بررسی استاندارد حسابداری شماره 24، گزارشگری مالی واحدهای تجاری در مرحله قبل از بهره برداری در 20 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

    توضیحات کامل :

    پاورپوینت بررسی استاندارد حسابداری شماره 24، گزارشگری مالی واحدهای تجاری در مرحله  قبل از بهره برداری در 20 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت pptx

    فهرست مطالب

    هدف استاندارد

    دامنه کاربرد

    واحد تجارى در مرحله قبل از بهره‏بردارى

    مخارج واحدهای در حال بهره برداری

    درآمدها

    افشا

    تاریخ اجرا

    مطابقت‌ با استانداردهای‌ بین‌المللی‌ حسابداری‌

    مثالهای تشریحی

    پاورپوینت تهیه شده بسیار کامل و قابل ویرایش بوده و به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است.


برچسب‌ها: پاورپوینت,بررسی,استاندارد,حسابداری,شماره,24،,گزارشگری,مالی,واحدهای,تجاری,در,مرحله,قبل,از,بهره,برداری,
+ نوشته شده در پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۶ساعت ۲۰:۲۹ توسط سامان سم دسته : نظر(0)