X
تبلیغات
بررسی کیفیت2

بررسی کیفیت2

تبیین سبک رهبری توانمندساز چرخه دانش در دانشگاه های کشور

مرجع فایلهای آموزشی | تبیین سبک رهبری توانمندساز چرخه دانش در دانشگاه های کشور

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • مرجع فایلهای آموزشی | تبیین سبک رهبری توانمندساز چرخه دانش در دانشگاه های کشور

    تبیین سبک رهبری توانمندساز چرخه دانش در دانشگاه های کشور


    تبیین سبک رهبری توانمندساز چرخه دانش در دانشگاه های کشور
    دسته: مدیریت
    بازدید: 1 بار

    فرمت فایل: pdf
    حجم فایل: 676 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 10

    در این پژوهش به تبیین سبک رهبری توانمندساز چرخه دانش در دانشگاه های کشور پرداخته شده است

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    دانلود مقاله رشته مدیریت

    تبیین سبک رهبری توانمندساز چرخه دانش در دانشگاه های کشور

    چکیده

    در این پژوهش به تبیین سبک رهبری توانمندساز چرخه دانش در دانشگاه های کشور پرداخته شده است. جامعه آماری تحقیق را اعضای عیات علمی دانشگاه های علامه طباطبایی و پیام نور تشکیل می دهند. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از حیث شیوه گردآوری داده ها توصیفی- همبستگی است. برای بررسی رابطه بین متغیرها  و مدل معادلات ساختاری از نرم افزار PLS استفاده شده است. یافته های تحقیق حاکی از آن است که بین سبک رهبری توانمندساز بین اعضای هیات علمی بر اساس جنسیت در هر دو دانشگاه تفاوت معنی داری وجود ندارد و نظرات هر دو گروه زنان و مردان در دانشگاه های پیام نور و دانشگاه علامه طباطبایی یکسان می باشد. در نهایت سبک رهبری تبادلی به عنوان سبک رهبری توانمند ساز چرخه دانش در بین اعضای هیات علمی دانشگاه شناسایی شد.

    کلیدواژگان

    مدیریت دانش

    رهبری تحول آفرین

    رهبری تبادلی

    رهبری عدم مداخله گر

    مراجع

    حسنوی، رضا؛ پیمان اخوان و ابراهیم سنجقی (1389).”عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش”،تهران، انتشارات آتی نگر.

    طرفی، سعید و ناهید بابایی (1392).”ارتباط بین مدیریت دانش و سبک‌های رهبری در افزایش تعهد سازمانی شرکت اتوبوس رانی استان خوزستان ” نخستین کنگره ملی توسعه خوشه صنعتی قطعات خودرو،سایت مرجع دانش سیویلیکا.

    خلیفه سلطانی، حشمت ؛ سیدمجتبی حسینی و ناصر عسگری (1389).” سبک‌های رهبری توانمندساز مدیریت دانش” فصلنامه پژوهش‌های مدیریت منابع انسانی، سال دوم، شماره 3-4 (پیاپی 8).

    موسوی، محمد؛ میربلوک، مهدی(1392)” بررسی عوامل موثر بر آمادگی کارکنان برای پذیرش سیستم مدیریت دانش” فصلنامه مدیریت سازمانهای دولتی، سال اول شماره دوم.

    نیکبخت،اکرم؛ سید علی سیادت ، رضا هویدا و اعظم مقدم (1389).”رابطه ی بین مدیریت دانش با سبک‌های رهبری مدیران گروه‌های آموزشی از دیدگاه اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان” فصلنامه علمی- پژوهشی مدیریت اطلاعات سلامت،دانشگاه علوم پزشکی اصفهان.

    Baglar, R.; A .CApsi and S. Roccas.(2013) Transformational and Passive leadership: An Initial investigation of university instructors as leaders in a virtual learning environment, Educational management administration and leadership published on Line 12 , April 2013 available at: http:// ema.Sagepub.com.

    Berson, Y.; L. A.  Nemanich.; D. A. Waldman.; B. M. Galvin. & R. T.  Keller.(2012)..Leadership and organizational learning: A multiple levels perspective, Leadership Quarterly, 17: pp577-594.

    Chennemaneni, A. (2008). Determinants of Knowledge Sharing Behavior: Developing and Testing a Theoretical Model Crossan, Strategic leadership in dynamic environments’, Leadership Quarterly.

    Debowski, S. (2006). Knowledge Management, John Wiley & Sons, Milton, QLD.

    Fleishman, E. A.; M. D.  Mumford. ;  S. J. Zaccaro. ; K. Y. Levin. ; A. L. Korotkin. & M. B. Hein. (2013). Taxonomic efforts in the description of leader behavior , A synthesis and functional interpretation, Leadership Quarterly, 2: pp.245-287.Kaichao.Yu. & Kong Lingbo.(2012) .Research on the customer service system for diesel engine industry,IE&EM, 10 (2009), pp. 1380–1383

    Loyer. R.(2012). Knowledge sharing: Moving away from the obsession with best practices, Journal of knowledge Management:11(1)

    Mumford, M. D.;  S. J., Zaccaro.; F. D.Harding. ; T. O. Jacobs. & E. A.  Fleishman. (2014) Leadership skills for a changing world: Solving complex social problems, Leadership Quarterly, 11: pp11-35.

    Politis, J.D. & J .Crawford. (2001). The Relationship of Various Leadership Styles to Knowledge Management , Leadership and Organization Journal. 22/8, pp.354-364.

    Probst, Gilbert ; R. Stephen and kai Romhardt.(2000)..ManagingKnowledge Building Blocks for Success, p 30

    Sarlak M.A.; M. Moradgholi. & A. Ghorbani.(2012). Effect of transformational leadership on intellectual capital, African Journal of Business Management, 6(27),pp.7977-7986.

    Schiuma G.& A.  Lerro .(2008). Knowledgebased Capital in building regionalinnovation capacity, Knowledge Manage 12(5), 121-136

    Van Wijk R. ; J. Jansen & M. Lyles. (2008). Inter- and intra-organizational knowledge transfer: A meta-analytic review of its antecedents and consequences, Journal of Management Studies, 45(4), pp.830–853.

    Viitala. R. (2004). Towards knowledge leadership. Leadership & Organization, Development Journal, 25(6), pp.528-544

    Wang, D. (2005). Strategic leadership and organizational learning, Academy of Management Review, 29:pp.222-240.

    Yeo, R. K. (2006). Building knowledge through action systems, process leadership and organizational learning, Foresight, 8(4), pp.34–44.

    Zhang A.Y.; A.S.  Tsui & D.X.  Wang. (2013). Leadership behaviors and group creativity in Chinese organizations: The role of group processes, Leadership Quarterly, Vol. 22.pp. 851-862

    قیمت فایل فقط 5,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : تبیین سبک رهبری توانمندساز چرخه دانش در دانشگاه های کشور , مدیریت دانش , سبک رهبری تبادلی , سبک رهبری توانمندساز , سبک رهبری تحول آفرین , سبک رهبری عدم مداخله گر , سبک رهبری توانمندساز چرخه دانش , سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش , مقاله سبک رهبری توانمندساز مدیریت دانش


برچسب‌ها: تبیین,سبک,رهبری,توانمندساز,چرخه,دانش,در,دانشگاه,های,کشور,
+ نوشته شده در پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ساعت ۱۴:۲۶ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک

مرجع فایلهای آموزشی | بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • مرجع فایلهای آموزشی | بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک

    بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک


    بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک
    دسته: مدیریت
    بازدید: 1 بار

    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 729 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 175

    هدف از این پایان نامه بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانکهای شعب استان گیلان می باشد

    قیمت فایل فقط 137,000 تومان

    خرید

    دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی گرایش مدیریت نیروی انسانی

    بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک

    چکیده

          هدف این تحقیق سنجش تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش می باشد. این تحقیق بر حسب هدف کاربردی و بر اساس روش توصیفی از نوع همبستگی است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق مورد مطالعه شامل شعب بانک های غرب استان گیلان می باشد. که در سطح واحد سازمانی مورد تحلیل و بررسی قرارگرفته است جامعه آماری تحقیق برابر182 شعبه بانک دولتی وخصوصی در سطح 6 شهرستان (آستارا، تالش، رضوانشهر، ماسال، بندر انزلی و صومعه صرا) که مشغول به ارائه خدمات هستند می باشد.که حجم نمونه 96 می باشد.

    برای تجزیه و تحلیل توصیفی پژوهشی داده های از شاخص فراوانی، درصد فراوانی و از شاخص های مرکزی استفاده شده است. و برای بررسی نرمال بودن داده ها از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف استفاده شده و جهت آزمون فرضیه های تحقیق از آزمون رگریسیون استفاده شده است. یافته ها تحقیق نشان از تأثیر مثبت و معنادار سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش دارد و همچنین تاثیر مثبت و معنادار متغیرهای سرمایه ساختاری بر مدیریت دانش، سرمایه شناختی بر مدیریت دانش و سرمایه ارتباطی بر مدیریت دانش است.

    واژگان کلیدی:

    سرمایه اجتماعی

    سرمایه ساختاری

    سرمایه شناختی

    سرمایه ارتباطی

    مدیریت دانش

    مقدمه

           در عصر امروزی پیشرفت علم وتکنولوژی با سرعت خارق العاده در حال حرکت به سمت جلو است و جهان امروز را خیلی متفاوت از جهان دیروز گردانیده است. و همه انسان ها و سازمان ها تحت تأثیر این تحولات می باشند. بانکداری امروزی با بانکداری گذشته تفاوت پیدا کرده است. و مشتری امروزی نیز با مشتری دیروزی فرق می کند مشتری دیروز به دنبال بانک و بانکدار بود تا بتواند نیازهای خود را مرتفع و از آن بهره-مند شود ولی امروز این بانک ها هستند که باید در این فضای کاملا رقابتی بدنبال مشتری بگردند و زمینه رضایت آن ها را فراهم کنند. چون دیگر مشتری وقت و فرصت آن را ندارد که بدنبال بانک و بانکدار باشد. و بانک ها باید با برخورداری از علم روز و تشخیص نیازهای مشتریان زمینه دلخواه مشتری را فراهم بیاورند. سازمان ها باید توان این را داشته باشند که خود را با شرایط روز وفق دهند و برای این کار لازم است تا سازمان ها از حالت یادگیری سازمانی تغییر جهت داده و به سمت مفاهیم سازمان های یادگیرنده و سازمان های دانشی و مدیریت دانش حرکت کنند. مدیریت دانش یکی از این مفاهیمی است که از الزامات مهم سازمان ها می باشد و سازمان ها با بکارگیری مدیریت دانش امکان نوآوری در فعالیت ها، فرایندها، خدمات خویش را فراهم می آورند.

     و در نتیجه موقعیت رقابتی خویش را بهبود می-بخشند. سازمان ها باید توانایی این را داشته باشند تا دانش مورد نیاز را کسب و میان کارکنان نشر داده و در فعالیت های روزانه خود بکار گیرند. پس شناخت عوامل تأثیر گذار بر مدیریت دانش از جمله اقدامات اولیه سازمان ها می باشد. از طرف دیگر یکی از قابلیت های مهم سازمانی که می تواند به سازمان ها در خلق و تسهیم دانش کمک بسیار کند و برای آنها در مقایسه با سازمان های دیگر مزیت سازمانی پایدار ایجاد کند سرمایه اجتماعی  است (پروساک و کوهن ، 2001). سرمایه اجتماعی از مفاهیم نوینی است که نقش بسیار مهمتری نسبت به سرمایه فیزیکی و سرمایه انسانی  در سازمان ها و جوامع ایفا می کند. بطوری که بدون سرمایه اجتماعی کارکنان حاضر به تسهیم اطلاعات و دانش نخواهند شد و برنامه مدیریت دانش موفقیت آمیز نخواهد بود. برای ایجاد و تکمیل فرایند مدیریت دانش، سرمایه اجتماعی جایگاه اساسی دارد (این کپن ،1998(. که سازمان ها با استفاده درست از مدیریت دانش  و سرمایه اجتماعی می توانند سازمان های خود را به کمال مورد نظر برسانند.

          بنابراین با توجه به اهمیت سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در سازمان ها این تحقیق در پی دستیابی به شناخت بیشتر عوامل موثر بر اجرای مناسب این راهبرد می باشد. با توجه به تعاریف و ابعاد مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی که هر دو بر تعاملات و ارتباطات میان افراد تاکید دارد. در این تحقیق تلاش می شود تا چگونگی ارتباط میان سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش و نیز سه بعد سرمایه اجتماعی یعنی بعد ارتباطی، شناختی و ساختاری بر مدیریت دانش در شعب بانک های غرب گیلان بررسی شود و میزان تأثیر پذیری مدیریت دانش از سرمایه اجتماعی مورد آزمون قرار گیرد. 

    فهرست مطالب

     فصل اول 1

    1-1 مقدمه… 2

    1-2 بیان مسئله. 3

    1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق 6

    1-4 چارچوب نظری. 7

    1-5 اهداف تحقیق. 9

    1-6 فرضیات. 9

    1-7 تعاریف نظری وعملیاتی متغییرها 9

    1-8 قلمرو تحقیق 11

     فصل دوم ادبیات نظری و پیشینه تحقیق…..12

    2-1 مدیریت دانش. 13

    2-1-1 تاریخچه.. 13

    2-1-2 ظهور. 14

    2-1-3 تعاریف و دسته بندی-ها. 15

    2-1-3-1 تعریف دانش.. 15

    2-1-3-2 دسته بندی دانش.. 16

    2-1-3-3 مدیریت دانش:تعاریف 18

    2-1-3-4 چرخه مدیریت دانش.. 19

    2-1-3-5 مدلها و نگرشهای مدیریت دانش.. 21

    2-1-4 مدیریت دانش در سازمانهای دولتی 38

    2-1-5 مدیریت دانش و یادگیری سازمانی. 40

    2-2 سرمایه اجتماعی. 40

    2-2-1 پیدایش سرمایه اجتماعی. 40

    2-2-2 سرمایه اجتماعی: مفهوم.. 41

    2-2-3 مقایسه سرمایه اجتماعی با سرمایه فیزیکی و انسانی 45

    2-2-4 سرمایه اجتماعی: دیدگاهها و تعاریف 46

    2-2-5 مدل سرمایه اجتماعی ناهاپیت و گوشال. 53

    2-2-6 سطوح سرمایه اجتماعی.. 56

    2-2-7 اهمیت مطالعه سرمایه اجتماعی در سازمان.. 57

    2-2-8 سرمایه اجتماعی سازمانی چیست؟.. 58

    2-2-9 مدلهایی برای سنجش سرمایه اجتماعی. 59

    2-3 سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش 63

    2-4 پیشینه تحقیق. 67

    2-4-1 نتیجه گیری از پژوهشهای انجام شده.. 72

     فصل سوم روش اجرای تحقیق.. 73

    3-1 روش تحقیق….. 74

    3-2 جامعه آماری. 74

    3-3 حجم نمونه و نمونه گیری 75

    3-4 روش و ابزار جمع آوری داده ها 76

    3-5 روایی وپایایی از جمع آوری داده ها 77

    3-6 روش تجزیه و تحلیل داده ها 79

    فصل چهارم تجزیه و تحلیل داده هاو یافته های تحقیق 80

    4-1 بخش اول: تحلیلهای توصیفی پژوهش 81

    4-2 بخش دوم: تجزیه و تحلیل استنباطی 87

    4-2-1 بررسی فرض نرمال بودن داده-ها. 87

    4-2-2 آزمون فرضیه ها. 88

     فصل پنجم نتیجه گیری و پیشنهادات 91

    5-1 نتایج آمار توصیفی. 92

    5-2 نتایج استنباطی. 94

    5-3 پیشنهادات تحقیق. 96

    5-4 محدودیت های تحقیق. 97

    5-5 پیشنهادات برای تحقیقات آینده 98

    منابع. 99

    ضمائم و پیوست ها. 107

    فهرست اشکال

    شکل ‏1 1: مدل مفهومی تحقیق 8

    شکل ‏2 1: راهبردهای مدیریت دانش 23

    شکل ‏2 2: نقش اعتماد در توزیع دانش 25

    شکل ‏2 3: مدل هفت سی 26

    شکل ‏2 4: زیر سیستم های مدیریت دانش 26

    شکل ‏2 5: الگوی فرآیند مدیریت دانش 27

    شکل ‏2 6: سرمایه اجتماعی به عنوان محرک ارزش سازمان 31

    شکل ‏2 7: مدل منوریان و امینی 32

    شکل ‏2 8: تأثیر سرمایه اجتماعی در خلق سرمایه فکری 33

    شکل ‏2 9: محرکه های دانش شهری 34

    شکل ‏2 10: سرمایه اجتماعی، جریان دانش و نوآوری سازمانی  35

    شکل ‏2 11: نقش سرمایه اجتماعی در توسعه دانش و یادگیری اشتراکی 35

    شکل ‏2 12: مراحل مدیریت دانش پیتر گوتشاک 37

    شکل ‏2 13: عوامل موثر بر مدیریت دانش در سازمانهای دولتی ایران 38

    شکل ‏2 14: ساختارسه نفری سرمایه انسانی در نقاط تقاطع و سرمایه اجتمای در روابط 46

    شکل ‏2 15: نحوهی ارتباط سرمایه اجتماعی در سطوح مختلف 60

    شکل ‏2 16: مدل SCAT 61

    فهرست جداول

    جدول ‏2 1: ویژگی های دانش ضمنی و صریح 18

    جدول ‏2 2: زیر چرخه های مدیریت دانش 20

    جدول ‏2 3: عوامل موثر بر موفقیت مدیریت دان 28

    جدول ‏2 4: تحول نظریه های سرمایه 43

    جدول ‏3 1: جامعه آماری و نمونه 76

    جدول ‏3 2: ضریب آلفای کرونباخ 78

    جدول ‏4 1: شاخص های توصیفی متغیر سرمایۀ ساختاری 81

    جدول ‏4 2: شاخص های توصیفی متغیر سرمایۀ شناختی 82

    جدول ‏4 3: شاخص های توصیفی متغیر سرمایۀ ارتباطی 84

    جدول ‏4 4: شاخص های توصیفی متغیر سرمایۀ اجتماعی 85

    جدول ‏4 5: شاخص های توصیفی متغیر مدیریت دانش 86

    جدول ‏4 6: آزمون کولموگروف- اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن داده ها 87

    جدول ‏4 7:نتایج تحلیل رگرسیون خطی ساده (دو متغیره) سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش 88

    جدول ‏4 8نتایج تحلیل رگرسیون خطی ساده (دو متغیره) سرمایه ساختاری و مدیریت دانش 88

    جدول ‏4 9: نتایج تحلیل رگرسیون خطی ساده (دو متغیره) سرمایه شناختی و مدیریت دانش 89

    جدول ‏4 10: نتایج تحلیل رگرسیون خطی ساده (دو متغیره) سرمایه ارتباطی و مدیریت دانش 90

    جدول ‏5 1: فراوانی پاسخ ها به گویه های مربوط به متغیر سرمایۀ ساختاری 92

    جدول ‏5 2: فراوانی پاسخ ها به گویه های مربوط به متغیر سرمایۀ شناختی 93

    جدول ‏5 3: فراوانی پاسخ ها به گویه های مربوط به متغیر سرمایۀ ارتباطی 94

    فهرست نمودارها

    نمودار 4 1: هیستوگرام متغیر سرمایۀ ساختاری 82

    نمودار 4 2: هیستوگرام متغیر سرمایۀ شناختی 83

    نمودار 4 3: هیستوگرام متغیر سرمایۀ ارتباطی 84

    نمودار 4 4: هیستوگرام متغیر سرمایۀ اجتماعی 85

    نمودار ‏4-5: هیستوگرام متغیر مدیریت دانش 86

    قیمت فایل فقط 137,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : بررسی رابطه سرمایه اجتماعی و ابعاد آن با مدیریت دانش در بانک , استقرار مدیریت دانش در بانک , پایان نامه تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش , رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش , سنجش تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش , پایان نامه تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در بانک , پایان نامه با موضوع مدیریت دانش , دانلود پایان نامه مدیریت دانش , پایان نامه مدیریت دانش doc , موضوع پایان نامه مدیریت دانش


برچسب‌ها: بررسی,رابطه,سرمایه,اجتماعی,و,ابعاد,آن,با,مدیریت,دانش,در,بانک,
+ نوشته شده در چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ساعت ۱۱:۱۱ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان

مرجع فایلهای آموزشی | بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • مرجع فایلهای آموزشی | بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان

    بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان


    بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان
    دسته: معارف اسلامی
    بازدید: 1 بار

    فرمت فایل: doc
    حجم فایل: 434 کیلوبایت
    تعداد صفحات فایل: 74

    هدف از این پایان نامه بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان بصورت کامل و در قالب فایل ورد می باشد

    قیمت فایل فقط 29,000 تومان

    خرید

    دانلود  پایان نامه مدیریت

    بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان

    مقدمه تحقیق مدیریت دانش:

    ظهور فناوری اطلاعات نه تنها باعث ایجاد علاقه به نحوۀ دستیابی، ثبت و استخراج داده ها شده است، بلکه در مورد دانش و نحوه ی مدیریت آن نیز ایجاد علاقه می نماید (اصلانی و لوسانز ،2003). در اقتصادی که تنها اطمینان آن وجود عدم اطمینان است تنها منبع مطمئن پایداری در رقابت، دانش است (نوکادا ،1998). در حقیقت دانش مهم ترین منبع استراتژیک بوده و توانایی برای اکتساب و توسعه ی آن، باعث تسهیم آن شده و این مسئله در نهایت باعث ایجاد فوایدی برای تداوم قابلیت رقابت می شود (تیس ،1998). این مسئله بدان خاطر است که دانش ارزشمند باعث تقویت منابع سنتی و دارایی ها به صورتی جدید و متمایز شده و از این روی باعث ایجاد ارزش برای مشتریان می شود (غلامی،1386). 

    توانایی خلق دانش خلاقانۀ امروزی، هستۀ اصلی دانش فردا را تشکیل خواهد داد (زاک ،1999). در سالهای اخیر تلاش های سازمانی بر روی مدیریت دانش معطوف بوده اند، این مدیریت یکی از مدیریت های کلیدی به شمار می رود (والشم و گوملی ،2001،1998). این مدیریت در بردارندۀ تمرکز بر روی دانش کارفرمایان در مورد مشتریان، رقبا، محصولات و خدمات در یک سازمان می باشد (گیبرت و همکاران ،2002). در ساده ترین شکل، مدیریت دانش در مورد تشویق مردم برای تسهیم اطلاعات، دانش، ایده ها برای ساخت محصولات و خدماتی با ارزش بالاتر می رود (پاکوتی ،2006). بنابراین دور نمای مدیریت دانش درون سازمان بوده و فایده و مزیت مدیریت دانش ایجاد رضایت مشتری از خدمات بهتر است (چیس ،1997). 

    در دهه های اخیر(افرازه،1384) سازمان ها، شاهد تغییرات اساسی در زمینه های ساختار، کارکرد و سبک های مدیریتی خویش بوده اند. سازمان های نوین، اهمیت بیشتری جهت درک، انطباق پذیری و مدیریت تغییرات محیط پیرامون قایل شده و در کسب و بکارگیری دانش و اطلاعات روزآمد به منظور بهبود عملیات و ارائه خدمات و محصولات مطلوب تر به مشتریان پیشی گرفته اند. چنین سازمان هایی نیازمند بکارگیری سبک جدیدی از مدیریت بنام “مدیریت دانش” هستند. هر چند دانش به خودی خود یک منبع محسوب می شود، طریقی که این دانش مدیریت شده و مورد استفاده قرار می گیرد بر کیفیت خدماتی که می تواند از هر یک از منابع متعلق به موسسه عاید گردد، موثر است.

     بنابراین مدیریت دانش نقش حمایتی مهمی در موسسه ایفا می نماید (دروچ ،2005). لذا هدف عمده مدیریت دانش ایجاد و سازمان دهی محیطی است که در آن افراد دانش خود را توسعه داده، با یکدیگر تبادل نموده، دانش دیگران را با دانش خود ترکیب کرده و نهایتآ آن را بکار بندند. این کاربرد دانش به نوبه خود به نوآوری در سازمان منجر خواهد شد. از این رو است که مدیرت دانش غالبآ به عنوان منبع و مرجع اصلی نوآوری شناخته شده است و از الزامات اساسی فرآیند نوآوری در سازمان محسوب می شود (دو پلیسس ،2005). دانش‌ همان‌ صورت‌ ذهنی‌ایده‌ها، واقعیتها، مفاهیم‌، داده‌ها و تكنیك های ‌ثبت‌ شده‌ در حافظه‌ انسان‌ است‌که از مغز انسان‌ سرچشمه‌ می‌گیرد و مبتنی‌ بر اطلاعاتی‌ است‌ كه‌ با تجربه‌، باورها و ارزشهای‌ شخصی‌، همراه‌ با تصمیم‌ و عمل ‌وی‌، دگرگون‌ و بارور می‌شود (میرزابیگی،1384). اگر سازمانها به دقت به مقوله استفاده از دانش توجه كنند به این نكته پی خواهند برد كه میزان دانش موجود در سازمان آنها بیشتر از آن چیزی است كه خود تشخیص می دهند (نی چانی، 2010).

    در این نوشتار بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان  بصورت کامل و جامع مورد بررسی قرار می گیرد

    فهرست مطالب

    2-1- مقدمه 4

    2-2- تعاریف و مبانی نظری  مدیریت دانش 5

    2-2-1- تعریف دانش 7

    شکل (2- 1): زنجیره داده تا خرد (حسن زاده،1386) 13

    شکل (2-2): تبدیل داده به دانش (رادینگ،1382) 14

    2-2-3- انواع دانش 14

    2-2-4- چرخه دانش 18

    شکل(2-3) – چرخه دانش 19

    2-2-5- تعریف مدیریت دانش: 19

    2-2-6- تاریخچه مدیریت دانش 23

    جدول (2-1)- تاریخچه مدیریت دانش 24

    2-2-7- فرآیند مدیریت دانش و مراحل  مدیریت دانش 25

    جدول (2-2)- مراحل مدیریت دانش از دیدگاه کارایانیس 26

    2-2-7-1- پردازش دانش 27

    2-2-7-2- انتقال دانش  29

    2-2-8- تسهیم دانش 30

    ماناسکو(2000) چهار مرحله را برای مدیریت دانش شناسایی کرده است: 33

    شکل (2-4)- سیستم مدیریت دانش و مولفه های به هم پیوسته آن 37

    2-2-9- اصول مدیریت دانش 37

    2-2-10- مزایای مدیریت دانش 38

    2-2-11- مدل های مدیریت دانش 40

    2-2-11-1- مدل هیکس  40

    شکل (2-5) – مدل هفت سی (خوانساری،1384) 42

    شکل(2-8) : مدل پایه های ساختمان مدیریت دانش (پرابست و همکاران،2002). 47

    جدول 2-3- مراحل و ابزار مدل پایه های ساختمان مدیریت دانش 49

    جدول (2-4)- مروری بر مدل های اصلی مدیریت دانش (افرازه،1384) 51

    2-2-12- مبانی زیر ساخت مدیریت دانش 52

    شکل 2-9 : مبانی زیرساخت مدیریت دانش (سیوان،2000). 53

    2-2-13- ضرورت و اهمیت مدیریت دانش در سازمان ها 55

    2-2-15- موانع استقرار مدیریت دانش در سازمانها 57

    2-2-15-2- عوامل سازمانی 57

    2-3- پیشینه تحقیق مدیریت دانش  60

    2-6-1- پژوهش های خارجی 60

    جدول (2-10)- مطالعات انجام شده بر فاکتورهای موفقیت و ریسک مدیریت ارتباط با مشتری وعملکرد آن 62

    2-6-2- پژوهش های داخلی 63

    فهرست منابع 69

    منابع لاتین : 71

    قیمت فایل فقط 29,000 تومان

    خرید

    برچسب ها : بررسی مدلها و مولفه های مدیریت دانش با تاکید بر ضرورت آن در سازمان , پایان نامه با موضوع مدیریت دانش , دانلود پایان نامه مدیریت دانش , پایان نامه مدیریت دانش doc , موضوع پایان نامه مدیریت دانش , بررسی مدلهای مدیریت دانش , بررسی مولفه های مدیریت دانش , مبانی زیر ساخت مدیریت دانش , ضرورت و اهمیت مدیریت دانش در سازمانها , موانع استقرار مدیریت دانش در سازمانها


برچسب‌ها: بررسی,مدلها,و,مولفه,های,مدیریت,دانش,با,تاکید,بر,ضرورت,آن,در,سازمان,
+ نوشته شده در چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ساعت ۱۰:۰۶ توسط سامان سم دسته : نظر(0)

پاورپوینت بررسی شهر و شهر نشینی در دوره پهلوی اول

پاورپوینت بررسی شهر و شهر نشینی در دوره پهلوی اول

 براي توضيحات بيشتر و دانلود کليک کنيد

 

 

 

  • پاورپوینت بررسی شهر و شهر نشینی در دوره پهلوی اول

    دید کلی :

    پاورپوینت بررسی شهر و شهر نشینی در دوره پهلوی اول در 23 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt

    توضیحات کامل :

    پاورپوینت بررسی شهر و شهر نشینی در دوره پهلوی اول در 23 اسلاید زیبا و قابل ویرایش با فرمت ppt

    فهرست مطالب

    پیش گفتار
    1300-1320
    عناصر تشکیل دهنده
    تأثیر خیابان در بافت شهر
    جایگاه عناصر شهری
    الگوی تهران
    نتیجه اجرای قانون بلدیه
    تأثیر خیابان بر بازار
    ساختار فضا در شهر( 1300_1320)
    الگوی تغییرات
    آشفتگی در مفهوم، سنّت گرایی و سنّت گریز
    اقدامات رضا شاه پهلوی
    نقشه شعاعی شهر همدان
    نتیجه گیری

    چکیده:
    در فرایند توسعه شهری ایران نیز همانند سایر نقاط جهان،عوامل مختلفی تأثیرگذار بوده‌اند. این عوامل‌ که در مکان‌یابی،احداث و رشد شهرها نقش تعیین کننده‌ای داشته‌اند عمدتا عبارتند از:عوامل محیطی و جغرافیایی،نظامی،سیاسی،اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و فنّاوری
    میزان تأثیرگذاری هر یک از این عوامل در هر دوره‌ای متفاوت است
    1300-1320
    در فردای کودتای 1299 ه.ش تهران در همان ترکیب فضائی عهد ناصری زندگی می کند.دستور روز بعد از کودتا:«دگرگونی شهر»-شهری به عنوان نمادی از «پیشرفت»و«ترقّی»
    دولت جدید بعد از کودتا خواهان دگرگونی سیستم قدیمی زیست و تولید،در اولین اقدام خود دگرگونی کالبد شهر را دستور کار قرار می دهد.با این باور که دگرگونی کالبدی و شکلی،تغییرات پایه ای را سبب خواهد شد.
    .


برچسب‌ها: پاورپوینت,بررسی,شهر,و,شهر,نشینی,در,دوره,پهلوی,اول,
+ نوشته شده در سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ساعت ۱۸:۵۹ توسط سامان سم دسته : نظر(0)